Την επιλογή του δήμου Ηρακλείου για τη χρηματοδότηση της εταιρείας του προέδρου της ΝΟΔΕ Ηρακλείου, Καλλέργου Βουλγαράκη, προκειμένου να δρομολογήσει λεωφορεία του ΚΤΕΛ στην πόλη, υπερασπίζεται ο αντιδήμαρχος Τεχνικών, Γιάννης Αναστασάκης, με δεύτερη επιστολή του στο Candiadoc. Όπως υποστηρίζει, τα χρήματα με τα οποία ενισχύεται η ανώνυμη εταιρεία του κ. Βουλγαράκη δεν είναι πολλά, αν ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της μισθοδοσίας και η κάλυψη των εξόδων του!
Αφορμή της (δεύτερης) επιστολής του κ. Αναστασάκη ήταν το σχόλιό μας, Ο δήμος Ηρακλείου ως “πλασιέ” ιδιωτικών συμφερόντων και… “κατασκευαστής” του αεροδρομίου!
Στην ίδια (δεύτερη και συμπληρωματική, όπως τη χαρακτηρίζει) επιστολή, ο αντιδήμαρχος προαναγγέλλει τις αλλαγές στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της περιοχής της περιοχής Ιδομενέως και Μαλικούτη, για τις οποίες σημειώναμε ότι αντί να διευκολύνουν τους πολίτες, προκαλούν νέα προβλήματα, όμως ενισχύουν γνωστή επιχείρηση στάθμευσης στην περιοχή, καθώς οδηγούν τα οχήματα σε αυτήν…
Στην πρώτη επιστολή, που είχε στείλει χθες απαντούσε μόνο για το θέμα του αεροδρομίου (δείτε: Τί απαντά στο Candiadoc ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου για το αεροδρόμιο και τί αποφεύγει για το “δήμο πλασιέ ιδιωτικών συμφερόντων”)
Διαβάστε τη δεύτερη επιστολή του κ. Αναστασάκη
“Σε συνέχεια της προηγούμενης απάντησης μου στην οποία λόγω της βαρύτητας του θέματος επέλεξα να αναφερθώ μόνο στο θέμα της αναβάθμισης του αεροδρομίου, θα ήθελα να σας ενημερώσω και για τα άλλα ζητήματα για τα οποία κάνετε μνεία στο δημοσίευμα.
Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου με το Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου για την λειτουργία των δύο νέων γραμμών μικρών λεωφορείων με δωρεάν εισιτήριο για τους δημότες από το Παγκρήτιο και από το Λιμάνι, σας επισημαίνω τα εξής:
1. Αποκλειστικό μέλημα μας για την εν λόγω συνεργασία ήταν να παρέχουμε μια νέα σύγχρονη συγκοινωνιακή υπηρεσία στους δημότες χωρίς κόστος για αυτούς, προάγοντας τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς ως μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για να κινηθεί κάποιος στο κέντρο της πόλης και στο παραλιακό μέτωπο. Η ανάγκη αυτή πέραν του ότι υπηρετεί ξεκάθαρα τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, έγινε ακόμη πιο έντονη λόγω του εργοταξίου της ανάπλασης του κέντρου.
2. Η επιλογή του Αστικού Κτελ Ηρακλείου για την παροχή αυτής της υπηρεσίας, είναι υποχρεωτική καθώς διαθέτει τα αποκλειστικά δικαιώματα για τέτοιου είδος έργο μέχρι το τέλος του 2019. Πρόκειται μεν για ανώνυμη Εταιρεία αλλά διατηρεί δε, κάποια αποκλειστικά προνόμια τα οποία προφανώς δεν τα έχει παραχωρήσει ο δήμος.
3. Το κόστος των 38.0000 ευρώ τον μήνα (προ ΦΠΑ) για την λειτουργία συνεχών δρομολογίων χωρίς διακοπή, καθημερινά από τις 7 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ και το Σάββατο από τις 8 το πρώι μέχρι τις 4 το απόγευμα, είναι απολύτως δικαιολογημένο αν σκεφτείτε ότι χρειάζονται τουλάχιστον 8-9 οδηγοί πλήρους απασχόλησης και 4 λεωφορεία τα οποία βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση με ένα εφεδρικό όχημα, λαμβάνοντας υπόψη τα κόστη που τα συνοδεύουν (πετρέλαιο, ασφάλιση, συντηρήσεις, αποσβέσεις, γενικά κόστη κλπ). Αυτό δείχνει και η σχετική μελέτη που εκπόνησε ο δήμος. Είναι σαφές ότι έχει γίνει μια δίκαιη συμφωνία με το Αστικό Κτελ Ηρακλείου προς όφελος των δημοτών και μόνο.
Αφήνω στην κρίση των αναγνωστών σας κατά πόσο εφικτή ήταν η υλοποίηση σε σύντομο χρόνο της εναλλακτικής λύσης δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας που προϋποθέτει πρόσληψη τόσο μεγάλου αριθμού οδηγών και την προμήθεια τόσων οχημάτων με τις αργόσυρτες διαδικασίες της ελληνικής νομοθεσίας.
Η πραγματικότητα είναι ότι η παρούσα δημοτική αρχή έδωσε σε σύντομο χρόνο μια λύση που ήδη έχει βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη και έχει προφανώς θετικό κοινωνικό πρόσημο με τη δωρεάν μεταφορά δημοτών και τη δωρεάν στάθμευση σε λιμάνι και παγκρήτιο.
Απόδειξη της επιτυχίας της πρωτοβουλίας μας είναι οι δεκάδες χιλιάδες δημότες που χρησιμοποιούν τα μικρά λεωφορεία και έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα μας, βελτιώνοντας τη δική τους καθημερινότητα και εξοικονομώντας χρήματα.
Τέλος, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από την οδό Ευρώπης,Ιδομενέως και Μαλικούτη, αυτές προέκυψαν μετά από διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια μετά από την έγκριση των επιτροπών κυκλοφορίας, ποιότητας ζωής, του πρώτου δημοτκού διαμερίσματος αλλά και του δημοτικού συμβουλίου.
Παρακολουθούμε τις πρώτες ημέρες εφαρμογής τους και εφόσον επιμείνουν οι δυσλειτουργίες, δεν θα διστάσουμε να προβούμε σε άμεσες διορθωτικές κινήσεις, όπως συμβαίνει συχνά σε κυκλοφοριακές αλλαγές που αποτελούν πάντα μια εξελισσόμενη διαδικασία.
Θα μου επιτρέψετε κλείνοντας να αναφέρω ότι η παρούσα δημοτική αρχή και εγώ προσωπικά προασπίζουμε με συνέπεια το δημόσιο συμφέρον και είναι γνωστό σε όλους ότι η ηθική είναι αδιαπραγμάτευτη συνιστώσα των αποφάσεων μας.
Ευχαριστώ
Γιάννης Αναστασάκης
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων
Αυτεπιστασίας & Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
Δήμου Ηρακλείου Κρήτης”
Δείτε επίσης
Ο δήμος Ηρακλείου ως “πλασιέ” ιδιωτικών συμφερόντων και… “κατασκευαστής” του αεροδρομίου! (εικόνα)